February 26, 2019

“Varför lyckas vissa säljledare skapa betydligt bättre resultat än andra, trots att de inte säljer något själva? Vi ställde frågan till Björn Forssén, IHM-partner och lärare på nya utbildningen IHM Säljledning, som också ger dig tips hur du kan undvika säljledarens tre vanligaste misstag.” https://www.ihm.se/i-fokus/blogg/saljledarens-tre-vanligaste-fallgropar/

February 22, 2019

I vår startar jag en öppen utbildning för försäljningschefer tillsammans med IHM. Utbildningen syftar till att ge personer i säljledande befattning de redskap som krävs för att kunna skapa bästa möjliga resultat tillsammans med sina säljare. Ska bli grymt kul. Läs mer på: https://www.ihm.se/utbildningar/management/saljledning/

November 22, 2018
No Comments

Har haft förmånen att under den senaste veckan få utbilda tre grupper med SKF-distributörer i Sydafrika i att sälja genom att ha en konsultativ approach till kunden. Mycket lärorikt även för egen del. Inser återigen att människor är väldigt lika, medan förutsättningarna skiljer desto mer. Stort tack till Daniel Ortega, Björn Hakegård och Intermezzon för

September 12, 2017
No Comments

Har du eller ditt företag behov av tillfälligt ledarskap? Kanske pga snabba förändringar i organisationen? Och i väntan på en permanent lösning. Från och med augusti kommer jag genom 2Achieve att kunna gå in som tillfällig chef, främst inom säljledande befattningar och i första hand på deltid. Hör av dig om du eller någon annan

June 15, 2017
No Comments

Idag är konkurrensen om kundens uppmärksamhet större än någonsin. Samtidigt är tillgången på information lättillgänglig och i det närmaste oändlig. Det gör att kunden är mer autonom i sitt köpbeteende. Detta innebär dock inte att kunden är expert på säljarens lösningar. Säljarens största utmaning har därför blivit att få kunden att förstå att hen har

February 14, 2017
No Comments

Under 2016 har jag haft förmånen att få träffa många försäljningschefer från hela världen i samband med ett stort internationellt säljutvecklingsprojekt för ett svenskt industriföretag. Kan bara konstatera att framgångsfaktorerna är desamma oavsett var man lever och verkar. Försäljning handlar om att ha mycket kontakt med rätt kunder och om att inge förtroende. Absolut, inköpsorganisationer

February 6, 2017
No Comments

Känslan av både glädje och stolthet var stor efter att tillsammans med Intermezzon och kunden Fazer blivit utsedda till vinnare i Swedish Learning Awards 2015.